Het dankbaar einde (of het begin van nieuwe avonturen).

15 maart 2020 - Sake, Rwanda

Dag lezers

We schreven afgelopen vrijdag nog met veel enthousiasme onze avonturen neer. Maar ondertussen is het enthousiasme gedaald. De Corona-heisa is ook tot hier geraakt. Er is 1 geval van Corona in Rwanda, de scholen zijn gesloten, de winkels sluiten, de missen worden afgelast… Daarnaast hebben we ook een sterk advies (verplichting) gekregen vanuit de Hogeschool om onze stage hier stop te zetten.

Daardoor vliegen we woensdag terug naar België. Als we arriveren moeten we ook 14 dagen in thuis-quarantaine voor iedereen zijn veiligheid. Wat er concreet gebeurt rond de taken, bachelorproef en verloren stage-ervaringen weten wij en de Hogeschool nog niet. We vinden het enorm spijtig dat we dit avontuur moeten stopzetten, maar zijn zo dankbaar voor alles. We hebben allebei ons hart hier verloren en komen zeker en vast terug. Dit weekend hebben we nog kunnen genieten van een ritje met de paarden en ZIP-line in Kigali. Vandaag hebben we de nodige souvenirs gekocht voor het thuisfront.

De laatste dagen hier zullen we volop genieten, uitgebreid afscheid nemen en zoveel mogelijk taken proberen afwerken.

Tot over enkele dagen in België!

Marte en Marie.

1. Oma mia.:
    15 maart 2020
    Echt jammer voor jullie dat dit avontuur zo moet eindigen, maar de gezondheid gaat voor. Goeie terugvlucht . 😘😘
  2. Groetjes Kaat:
    15 maart 2020
    Wat jammer voor jullie. Jullie keken er zo naar uit!! Marte, ik ben al jaren bezeten van Afrika en ben er al een paar keer geweest, ik kan goed begrijpen dat je terug wilt keren. Tot binnenkort en have a safe flight!!!
  3. Tanteke:
    Zo jammer
    Goeie terugreis
  4. Annick Van Cauwenberge:
    15 maart 2020
    Lieve schat, ik vind het zoooo verschrikkelijk dat wij de reis waar we samen zo naar uitkeken niet zullen kunnen doen. Ik ben ook enorm verdrietig wanneer ik je traantjes zie. Ik weet hoe fijn je het ginder vindt en hoe je je hart daar hebt verloren. Maar jullie veiligheid gaat voor alles. Eens Corona daar losbreekt, zal het vrees ik vreselijke gevolgen hebben. Geniet nog van jullie laatste dagen daar in Rukoma Sake. Neem uitgebreid afscheid maar - zoals je reeds aangaf - wordt het geen échte vaarwel maar wel een tot ziens. Jouw terugkeer naar Rwanda op een later tijdstip is iets om alvast naar uit te kijken. En wij allen kijken hier ontzettend uit naar je veilige terugkeer. Je lievelingskost zal alvast op tafel staan. :) Dikke knuffel en tot donderdagochtend.
  5. Gerda de Buyser:
    15 maart 2020
    spijtig voor jullie dat het zo moet eindigen. kom goed thuis . oma winkel
  6. Charlotte:
    Marietje
    Zoooo jammer voor jullie. Je hebt maanden uitgekeken naar dit avontuur en je hebt daar intussen je hartje verloren. Het was zo zalig om telkens jullie foto’s en enthousiasme daar te zien. Mijn hart brak toen je gisteren belde. We waren aan het aftellen om de reis van ons leven te maken met ons gezin in Afrika, maar dit zullen we eventjes moeten uitstellen.
    Gezondheid primeert nu boven alles, en uitgesteld is niet verloren.
    Geniet van je laatste dagjes daar, en we zullen je donderdag met open armen opwachten 😘❤️
  7. Carine Sanspeur:
    Jammer ,Marte maar kom veilig thuis !! x
  8. Hilde:
    Beste meisjes,
    Jammer dat die Corona jullie doet naar huis komen.
    Maar deze mooie levenservaringen nemen jullie alvast mee, dat is de grootste souvenir.
    Een warm afscheid kijkt mss uit naar nieuwe avonturen later. Dat hoop ik van harte voor jullie!
    Geniet nog eventjes en take care. Veilig thuis!
  9. Carine Callebaut:
    16 maart 2020
    ooo zo jammer Marthe! Maar ik denk dat je inderdaad best thuis bent om Corona te verslaan! Veel liefs, Carine & familie xxx