Het einde van Kigali en het begin van Rukoma Sake

Dag lezers

Hier zijn we weer met avonturen en verhalen. Afgelopen weekend genoten we nog van de laatste momenten in Kigali. We hadden een cocktailbar gevonden boven op de berg, met een geweldig zicht. De heerlijke cocktails en het lekker eten werden niet verpest door de plotse stormbui die passeerde.

Zondagochtend sloten we aan bij een echt gospelmis om daarna te vertrekken naar Rukoma Sake. De twee uur durende rit was adembenemend. Gedurende de rit merkten we het verschil tussen de welvarende hoofdstad Kigali en het rurale Rukoma. We werden er stil van, want het verschil is heel groot. Toen we aankwamen, werden we met gezang en veel liefde ontvangen door de zusters.  Na de nodige informatie en ontmoetingen, kropen we elk in onze eigen kamer voor onze eerste nachtrust op de nieuwe verblijfplaats.

Vandaag stond de eerste stagedag op de planning. We werden om 7u30 op de lokale school verwacht. We werden hartelijk verwelkomd door vele knuffels. Een eerste observatie in de klassen gaf ons een duidelijke blik op hoe het hier aan toe gaat. In de namiddag trokken we naar Centre de Santé, die een halfuur stappen was, om kennis te maken met onze tweede stageplaats. Onderweg werden we al van ver geroepen als ‘muzungku’. We waren een heuse attractie voor de lokale bevolking.
In het gezondheidscentrum maakten we kennis met enkele gehandicapte kinderen die we activiteiten zullen aanbieden en mochten we een kijkje nemen in de kraamkliniek.

Deze week blijven we nog observeren en vooral veel indrukken opnemen. Volgende week starten we effectief met de stage.

Tot snel!
Marte en Marie

1. Guido:
    Zeker de maracuja (passievrucht) proberen! A muzungku guido
  2. Opa en meme.:
    24 februari 2020
    Het is wel de moeite, wat een belevenis.
    Blij dat we jou kunnen volgen.
    Kussen.
  3. Oma mia.:
    24 februari 2020
    O zo schattig die kindjes en een hele belevenis zal het worden. 😍😘
  4. Tanteke:
    24 februari 2020
    Amai amper een paar dagen weg en het lijkt erop dat jullie al fantastische ervaringen hebben op gedaan daar!